Saturday 18 February 2012

Pengenalan CERAKA (Cerita Rakyat Kita)

Memandang aku jarang naikkan entri kerana kekurangan idea,aku mengambil inisiatif untuk menaip beberapa cerita yang agak tipikal di kalangan rakyat kita. Cerita yang agak 'tipikal Malaysiana' ini hanyalah sekadar pemerhatian dari lensa mata kita sendiri. Bukan untuk mengherdik,memaki,mengutuk atau sebagainya,tetapi hanyalah sebagai hiburan sahaja. Idea CERAKA ini sebenar datang daripada buku CERTOT(Cerita Kontot) hasil karya Amer Muhammad,antara author kegemaran aku.Cuma yang bezanya karya Amer Muhammad ni,dia lagi lejen-selejennya dari aku yang baru nak belajar hilap hingus.Kepada Amer Muhammad(kalau abang bacalah entry saya ni),saya tak plagiat ya idea abang.Jangan saman saya.Plisss.Anyway,nantikan entry pertama CERAKA dari taipan jari-jemari aku.Sekian

p/s:sorry,gambo takde

No comments:

Post a Comment